Mine politiske tanker

Jeg er nemlig kandidat til den kommende kommunalbestyrelse i Ballerup

Politisk har jeg altid vidst hvad jeg selv står for. Min grundholdning er – friheden under ansvar er det vigtigste.

Siden 1985-86 hvor jeg var med til at stifte Konservativ Ungdom i Dragsholm Kommune, og årene på gymnasiet hvor jeg sad i Konservative Gymnasiasters Forretningsudvalg arbejdede vi ”unge løver” hårdt på at udbrede viden om den konservative tanke under Schlüter tiden. Umiddelbart efter gymnasiet blev jeg udpeget til at være projekt leder for Skoleprojekt Afghanistan, et alternativ til Operation Dagsværk. I den periode, omkring  et år, nåede jeg at arbejde tæt sammen med VU (daværende formand var Lars Løkke) samt de øvrige ungdoms organisationer der var med (VU, KU, FU og RU)

Jeg har ligget i dvale siden da, efter et par hårde år med al for megen tid investeret i politik, valgte jeg at få et arbejde, hos Damgaard Data, der senere blev købt af Microsoft, som skulle have været et supplement mens jeg ville læse til Agronom. Det viste sig blot mulighederne i arbejdet i IT branchen langt oversteg min interesse i at studere, så det blev droppet til fordel for en karriere.

Tiden er inde til fortsat at være en del af den offentlige scene og jeg håber vi sammen igen kan skabe en positiv hype omkring det at være konservativ. Vores budskaber er fortsat valide, værdierne vi deler er forståelige og sammen burde vi kunne gå ud i Ballerup Kommune og fortælle en god historie om ansvarlighed, økonomisk fornuft og udvikling af vores by og kommune, så vi kan tiltrække endnu flere borgere.

Økonomisk fornuft betyder for mig at være med til at diskutere udviklingen af vores kommune, med fokus på at vi ikke kan låne os til at skabe fremgang. Vi kan hverken låne borgernes penge, i form af højere skatter, eller ved at bruge af kreditten. Vi er nød til at tænke bruger financiering ind når vi vælger at investere i udvikling. Enten via virksomheder eller direkte brugerbetaling.

Udvikling af kommunen ligger mig på sinde fordi jeg ser vi har en kommune der er skilt i tre byer, som også er delt i flere enklaver med hver deres kendetegn. Vi har en kommune hvor der er stor forskel på mulighederne for vores unge, ikke kun fordi deres økonomiske forhold er spredt over hele skalaen, men også fordi vi som kommune ikke lykkes med at tilbyde ydelser der samler kommunen. Og det er sådan noget vi bliver kendte for i medierne, desværre ofte for noget negativt som skud episoder eller vold, i stedet for fokus på de gode historier, dem som skabes af de mange frivillige og engagerede mennesker der også er en del af hverdagen. Vi skal også tiltrække endnu flere ressource stærke familier, igennem tilbud der understøtter en positiv udvikling af bolig områder, fordi vi derigennem er med til at skubbe positivt til en udvikling af bydele. Det samme skal vi tænke ind i de aktiviteter vi skaber i de mere hårdt belastede områder, og igennem støtte til frivillige organisationer der ligger så meget energi derude.

For mig er ansvarlighed både en ret og en pligt. Vi har som borgere i kommunen muligheder for at være aktive, både i det små med at bage en kage til en fælles aktivitet, eller i det større perspektiv ved at involvere os i større arrangementer, som jeg selv gør via Kræmmerfestivallen. For vi har også et ansvar for ikke at sætte os tilbagelænet og sige det er kommunens opgave. Vi skal igennem vores egne aktiviteter gå foran og skabe den kommune vi gerne vil bo i. Og ved at være aktive trækker vi automatisk også flere mennesker med os. Og mennesker der er involverede tager ansvar.