Vi vil uddannelse!

En kommune der kun er et sted du bor og arbejder er en kommune der i fremtiden vil miste borgere og dermed værdifulde bidragsydere. Vi bliver en tom skal der kun fyldes i arbejdstiden.

Ballerup Kommune skal tiltrække uddannelsesinstitutioner der forstår at understøtte vores erhvervsliv, og som derigennem over tid kommer til at skabe borgere med præference for vores by, når deres tid i uddannelsessystemet er slut.

En personlig betragtning

I dag ser vi i vores foreningsliv i Ballerup en flugt ind mod København og de store foreninger. Årsagen er ikke at vores tilbud, hverken træningsfaciliteter eller trænere, er mangelfulde, men at vores unge følger deres uddannelse og deres fritid bliver sparsom. Og så er transport et sted at sparre tid, hvorefter deres omgangskreds bliver de mennesker de omgiver sig med i deres foreninger, som igen betyder at de bryder med deres barndom og ungdoms klubber og foreninger.

Og nu er båndet tilbage til Ballerup brudt!

Så fremtiden skal være flere uddannelsesinstitutioner i vores kommune, der tiltrækker unge, enten vore egne der vil videreuddannes eller nye borgere der søger til vores område for at bo og uddanne sig.

Gevinsten bliver flere borgere, dermed flere brugere af vores flotte område, kunder i vores butikker, potentielle købere af boliger. Mon ikke en følgevirkning bliver flere virksomheder vil placere sig hos os, og nye virksomheder opstår som resultat af borgeres egen drift for at skabe.